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チアシード入りひよこ豆のさわやかパティ ローズマリー&レモン風味

チアシード入りひよこ豆のさわやかパティ ローズマリー&レモン風味

2016年8月4日 • Food & Drinks

夏の暑い日は、料理するのがとてもおっくうになりがち。ましてや、オーブンを使った温かい料理なんて! でも、友達からランチのキャンセルの電話がかかってきて、何も食べるものがないことに気づいた日曜の昼下がり。

そこで、扇風機をキッチンに移動し、おこぼれにあずかろうと寄ってきた愛犬と一緒に冷蔵庫をのぞいて、バルコニーのミニ菜園の野菜を見ながら、何か作れないかと考えた。

昔から大好きなファラフェル(ひよこ豆に香辛料を混ぜ、丸めて揚げた中東料理)を簡単に作れないだろうか。でも、以前作った時に、ファラフェルの形が崩れないようにするのに苦労した覚えがあったので、チアシードを加えてみることに。(オメガ3も摂取できるし、その油分が卵を加えた時のように糊の役割もして全体をまとめてくれるはず!)

今日紹介するレシピは新鮮なローズマリーとレモンの香りをアクセントに、短時間で焼き上がるひよこ豆のパティ。とてもさわやかで夏にぴったりの一品を召し上がれ!

チアシード入りひよこ豆のさわやかパティ ローズマリー&レモン風味
 
作者:
分量: 4~6人分
材料
  • ひよこ豆(水煮):2 1/2カップ
  • にんにく:3片
  • レモンの皮:1個分
  • レモン汁:1個分
  • 生ローズマリー:大さじ1
  • チアシード:大さじ1 1/2
  • 塩コショウ:適量
  • 付け合せの野菜:レタスやトマトなどお好みで
作り方
  1. 1/4カップのひよこ豆を取り置き、他の材料すべてを滑らかになるまでブレンダ―か、フードプロセッサーにかける(ブレンダ―の底につまると回らなくなるので注意)。
  2. その後、置いておいた1/4カップのひよこ豆を加えてスプーンで混ぜる。
  3. テフロン加工のフライパンを弱火にかける。(オリーブオイル少量でフライパンにコーティングをしてもよい。パティがカリっとしてひっくり返しやすくなる。)
  4. 1で作ったペーストをゴルフボールサイズに丸め、それを手のひらでつぶして1.5~2cmの厚みの円形にする。
  5. パティをフライパンに入れて、中火にする。
  6. いい焼き色がつくまで両面を5分ほど焼く。パティが崩れないように気を付けてひっくり返す。
  7. 焼きあがったらお皿に移して新鮮野菜を添えたらソースをかけて出来上がり!
メモ
ゴマペーストやケチャップ、イタリアンドレッシングなど、どれもこのパティとの相性は抜群ですよ!

 

【英語原文】(クリックして表示)

Title: Rosemary Lemon Chickpea Patties with Chia Seed

In the heat of summer, I find it really challenging to want to cook, let alone turn on the stove to make something warm. But when a friend called me to cancel our lunch, I found myself with a lazy Sunday—and no prepared lunch.

Moving my fan into the kitchen and with my little dog sitting nearby, just waiting for me to drop any piece of food he could snatch up, I poked around in my fridge, and then in the tiny garden balcony I’d started a few months ago, to see what I could put together.

As a long-time fan of falafels, I decided to see if I could make a simplified version from scratch. Knowing the struggles I’d had in the past keeping my falafels stuck together, I added some ground chia seed, which in addition to being high in omega 3 have the nice side effect of acting like “glue” in recipes similar to an egg. With some refreshing lemon and rosemary and very little stove-time needed, these chickpea patties turned out refreshing but filling and just right for summer.

Recipe
Makes 4-6

Ingredients:

2 ¼ cup chickpeas (canned or cooked from dry)
3 garlic cloves
zest of 1 lemon
juice of 1 lemon
1 tablespoon fresh rosemary (packed)
1 ½ tablespoons of ground chia seed
salt and pepper, to taste
fresh lettuce and tomato for garnish

Directions:

Take all ingredients besides ¼ cup of chickpeas and blend until smooth with a stick blender. (A food processor will work too, but if you are using a blender be careful that the ingredients don’t get stuck at the bottom and become unable to blend.) Mix in the remaining ¼ cup of chickpeas with a big spoon.

Warm a non-stick pan on low heat. You can add a tiny bit of olive oil to coat the bottom if you want; this will make the patties crispier and easier to flip.

Shape the paste into golfball-sized balls with your hands, then flatten them into round patties about 1 ½ to 2 cm thick. Place in the pan and turn the temperature up to medium-high. Cook each side for about 5 minutes, until golden brown, being careful when you flip not to let the patties break or crumble. When done, transfer to a plate and garnish with lettuce and fresh tomato. Tahini sauce or sesame paste, ketchup, and Italian dressing are all nice with the patties.

翻訳:知江


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